Dobra – postaram się obronić „swoją rację”:
Po pierwsze musimy rozdzielić dwa wątki:
1.
Czy Urząd Miast ma zmienić pieczątki, zarządzania, uchwały, statut, regulamin itd.?
Uważam, że nie – z co najmniej kilku powodów:
- jednostki samorządu terytorialnego powinny działać zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- nawet gdyby chciało działać wbrew ( a jak sami zauważyliście są jednostki, które tak działają), to spowodowałoby to poniesienie znacznych wydatków, bo nie są to jedynie – pieczątki;
- ja sami wiecie jest mnóstwo ważniejszych spraw do załatwienia...
I drugi temat:
2.
Czy przepisy regulujące tą kwestię powinny się zmienić?
Też uważam, że nie – dlaczego?
- koszty, koszty, koszty...
- ważniejsze sprawy
- Odnosząc się do kwestii poprawności nazw urzędów (np. Urząd Miasta Zgorzelec czy Urząd Miasta w Zgorzelcu, czy Urząd Miasta Zgorzelca) za poprawną wersję należy uznać sformułowanie Urząd Gminy (Miejski, Miasta) + nazwa jst. Zwrot np. "Urząd Gminy w Zgorzelcu" wskazuje na siedzibę urzędu (w Zgorzelcu) a nie odnosi się do nazwy gminy, której jest urzędem (Urząd Miasta Zgorzelec – bo „Miasto Zgorzelec). Na wyjaśnienie zasługuje także sprawa nazewnictwa organu wykonawczego gminy (rady gminy). Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1591 ze zm) jeżeli siedziba rady gminy znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy, rada nosi nazwę rady miejskiej lub rady miasta. Jest to jedyny zapis rangi ustawowej odnoszący się do nazewnictwa organu wykonawczego gminy inny niż ogólne sformułowanie "rada gminy". Nieformalnie funkcjonuje podział gmin na gminy wiejskie (na terenie których nie ma miejscowości posiadających status miasta), gminy miejsko-wiejskie (gminy na terenie których znajdują się miejscowości o statusie miasta) oraz gminy miejskie (gminy o statusie miasta). W związku z powyższym we wcześniej przeze mnie cytowanej "Instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych" w załączniku dotyczącym wzorów pieczęci nagłówkowych i podpisowych
(tam szukaj Mrbyte) sugeruje się, aby w odniesieniu do gmin wiejskich używać zwrotów rada gminy - urząd gminy, w gminach miejsko-wiejskich rada miejska - urząd miejski (wyjątkowo z użyciem "w" - np. rada miejska w Giżycku), w gminach miejskich rada miasta - urząd miasta.
Także – jeżeli mamy „Miasto Zgorzelec” (nazwa jednostki samorządu terytorialnego), to idziemy dalej i mamy – „Urząd Miasta Zgorzelec” i jeszcze dalej – „Rada Miasta Zgorzelec”, aby na końcu dojść do „Burmistrz Miasta Zgorzelec”. Dla mnie jest to logiczne, proste, nie powodujące błędów i zamieszania.
Czy Was przekonałam?
Ps.
To już moja druga dyskusja w podobnym temacie – pierwszą batalię przegrałam z Deczko Wkurzonym na temat – audit czy audyt...- Deczko Wkurzony – Masz rację audyt
