Dzisiaj jest 11 maja 2025, 14:45

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 gru 2006, 14:08 
Offline
pismak
pismak

Rejestracja: 15 kwie 2005, 14:46
Posty: 689
Lokalizacja: Zgorzelec - Ujazd
Chciałbym zapytać dlaczego w projekcie obwodnicy miejskiej nie przewiduje się przejścia dla pieszych w miejscu gdzie na mapie ulica Górnowiejska krzyżuje się z obwodnicą Czy nie ma możliwości aby powstało tam przejście pod obwodnicą, podobne do tego na ulicy Łużyckiej?


Ostatnio zmieniony 28 lis 2007, 0:00 przez menelopa, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 gru 2006, 15:24 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 18 gru 2006, 8:04
Posty: 40
Istotnie, projekt obwodnicy nie przewiduje włączenia ulicy Górnowiejskiej i Rzeczki Górne. Zdaniem Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, nie pozwala na to katagoria drogi stanowiącej przyszłe obejście drogowe Miasta Zgorzelca. Zgodnie z planem miejscowym dla Dzielnicy Ujazd Południe, odcinek od ulicy Łużyckiej do Reymonta ma otrzymać kategorię drogi zbiorczej. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych kategoria drogi niesie za sobą konieczność spełnienia przez nią określonych parametrów, takich jak częstotliwość skrzyżowań oraz prędkość max. Ze swojej strony dodam, że osobiście prowadziłem korespondencje z DZDW, w której tłumaczyłem konieczność właczenia tych dróg. Obwodnica bowiem tnie bowiem obszar na połowę. Niestety odpowiedź była negatywna, a uzasadnieniem było jw. oraz niespełnienie warunku bezpieczeństwa. Istnieje pewne rozwiazanie dla ruchu pieszego i rowerowego. Bedzie to tematem ustaleń na zaplanowanym spotkaniu z dyrektorem DZDW.

[ Dodano: Pią Sty 19, 2007 3:29 pm ]
Przyglądam się głosom w dyskusji na temat obwodnicy i nasuwają mi się następujące spostrzeżenia. Inwestycja powyższa zaistniała w oparciu o plany miejscowe, uzgodnienia oraz, śmiem twierdzić, jako osoba znająca procedury, jest wynikiem także tzw. ogólnego przyzwolenia społecznego. Pozwalam sobie tylko snuć pewne przypuszczenia, ponieważ piastuję stanowisko „architekta miejskiego” bądź co bądź, dopiero (a może już) dwa lata z kawałkiem. Siłą rzeczy sam posiadam niepełną wiedzę na temat ustaleń, decyzji, rozwiązań mających miejsce na etapie wstępnego planowania tej inwestycji, jako że sam stałem się uczestnikiem tego procesu na pewnym jego etapie. Pozwolę posłużyć się jednak obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego miasta (jeden został uchwalony w roku 2000, drugi na początku roku 2004), w których występuje tzw. obejście drogowe miasta Zgorzelec. Według mojej wiedzy, proces sporządzania, opiniowania i uzgadniania planów, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z roku 1994, a następnie z 2003, jest procesem, w którym, na pewnym etapie tego procesu mogą wypowiedzieć się mieszkańcy i inne zainteresowane podmioty. Zastanawiam się dlaczego przyjęte rozwiązania i ustalenia, jakie zaproponowało DZDW, zostały wpisane do planów i nie były kwestionowane na etapie dyskusji publicznych i wyłożenia do publicznego wglądu? Przyznaję, że sama inwestycja nie jest realizowana przez DZDW wzorcowo. Obecnie inwestor związany umowami, za którymi stoją znaczne środki unijne ma jeden cel. Jest nim zakończenie inwestycji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..