Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 21:51

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 08 cze 2005, 23:03 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 17:16
Posty: 80
Lokalizacja: Leeds
pewnie idąc w ślady naszych rodzimych boćków odleciał do cieplych krajów i tyle go widzieli, bez odbioru.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 11:09 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
Cytuj:
Z prędkością 160 km/h będą się mogły poruszać pociągi po trasie z Opola i Wrocławia do granicy polsko- niemieckiej w Zgorzelcu, po zakończeniu modernizacja tej linii kolejowej.

Obecnie prędkość maksymalna wynosi na tej linii 100-120 km/h. Z uwagi na zły stan techniczny niektórych odcinków linii, prędkość pociągów jest ograniczona do 60-80 km/h. Koszt modernizacji jednego kilometra linii - to 10 mln zł.

Linia jest częścią paneuropejskiej magistrali E 30 łączącej Ukrainę i Polskę z Niemcami. Prace na jej dolnośląskim odcinku mają się zakończyć w 2006 r.


i dalej

Cytuj:
Środki na inwestycję pochodzą z różnych źródeł. Odcinek Wrocław- Zgorzelec w 75 proc. jest finansowany z unijnego funduszu ISPA, pozostałe 25 proc. pochodzi z budżetu państwa. Trasa z Wrocławia do Legnicy jest budowana z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Na całej trasie z Wrocławia do Zgorzelca modernizowane są przejazdy kolejowe i perony przystanków. Stawiane są nowe wiaty, oznakowanie. Zmienione zostanie oświetlenie i nagłośnienie.


czy ktoś coś widział między Bolesławcem a Zgorzelcem, bo ja nie :cry:
:?: :?: :?:

całość: http://biznes.onet.pl/0,1119579,wiadomosci.html#czytaj


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 12:02 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2005, 10:05
Posty: 146
Lokalizacja: Zgorzelec
powiem wam ze sie dzieje. czesc torow juz rozebrali a z racji tego ze zamieszkuje teraz we wroclawiu troche to widze ze im robota idzie i to calkiem niezle im idzie. hehe niedlugo to do wrocka bedziemy godzinke jechac


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 12:32 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 17:16
Posty: 80
Lokalizacja: Leeds
pewnie dlatego taka duża prędkość żeby podróżni naszego dworca nie zdążyli zobaczyć :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 13:10 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
Nie widziałem żadnych nowych inwestycji kolejarskich pomiędzy Zgorzelcem a Bolesławcem, a może i Legnicą. Wadomo, że odcinek z Węglińcem to najbardziej obniżający średnią prędkość pociągów. Nic tam się nie robi, wygląda więc, że trasa nie będzie szła przez Zgorzelec, tylko wyżej na północ, a pojeździć będziemy mogli sobie na wrotkach :cry: ktoś tu wyraźnie mydli ludziom oczy
A o budynku Zg-Miasto nie mówmy :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 13:20 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Oj Bombas, to ja widzę że Ty cyba z domu ostatnio nie wychodzisz. Tory do Zgorzelca rozebrali od strony Węglińca, drzewa na dworcu Zgorzecel Miasto powycinali, jednocześnie utrudnili mi wyjazd z garzżu (przy drodze do Famago). Oj, dzieje się, dzieje...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 15:13 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
Jakiś miesiąc temu byłem pociągiem w Warszawie, pogoda była upalna, więc wychylałem się przez okno pociągu, mało mi łba nie urwało. i co? nie widziałem na wspomnianym odcinku żadnych robót inwestycyjnych. A już to co piszesz Vip, to czysta fantazja, chyba że nastąpiło kosmiczne przyspieszenie :shock:

Tak uważniej przeczytałem jeszcze cytowany tekst

Cytuj:
Środki na inwestycję pochodzą z różnych źródeł. Odcinek Wrocław- Zgorzelec w 75 proc. jest finansowany z unijnego funduszu ISPA, pozostałe 25 proc. pochodzi z budżetu państwa. Trasa z Wrocławia do Legnicy jest budowana z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego.


i widzę w nim jakąś niejasność. Odcinek Zgorz-Wrocł jest finansowany z ISPA a odcinek Wrocł-Legnica z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Czyli, skoro między Wrocławiem a Legnicą są dwa źródła finansowania, to praca idzie sprawniej, niż tam, gdzie tylko ISPA (co to w ogóle jest :?: ), i jeszcze te 25% z budżetu państwa :o
Przecież na odcinku Węgliniec-Zgorzelec nie ma wcale elektryfikacji :cry:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 cze 2005, 17:28 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Elektryfikacji niem a i z tego co wiem nie będzie.
Nie będzie dlatego że na chwilę obecną jest to inwestycja nieopłacalna.
Dlaczego?
Wyjaśnienie jest proste. Albo na Moysie, albo w Goerlitz i tak musiałaby być przepinana lokomotywa, ponieważ inne jest napięcie zasilające w Polsce, a inne w Niemczech. Rozwiązaniem byłby zakup lokomotyw tzw. dwusystemowych, ale na takie ponoć nie ma pieniędzy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 cze 2005, 7:15 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
A standardy europejskie :?: to trochę tak, jak z szerokością torów w byłym ZSRR, na wschodzie trzeba zmieniać podwozia, na zachodzie Polski zmieniać lokomotywy, czy taka ma być Europa XXI w. :?:
(przyznam, że o tej różnicy w zasilaniu trakcji polskij i niemieckiej, to pierwsze słyszę :? )
Poza tym, nielogicze byłoby dla mnie dociągnięcie trakcji elektrycznej do Bolesławca, Węglińca, czy Pieńska, a do Zgorzelca nie. Po tym, jak być może kiedyś wyrównają to napięcie trakcyjne, będzie problem z brakującym niezelektryfikowanym odcinkiem :cry:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 cze 2005, 9:36 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Wiadomości które podałem odnośnie elektryfikacji lini kolejowej, przeczytałem niedawno w którejś z lokalnych gazet. Niw wiem na ile są one prawdziwe, ale autor textu w gazecie, powoływał się na odpowiednie zapisy z projektów tego przedsięwzięcia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 cze 2005, 12:18 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2005, 17:57
Posty: 534
hej, kolejarze z Węglińca, odezwijcie się :!: :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 cze 2005, 22:23 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
A oni tam chociaż internet mają :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 cze 2005, 17:50 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 21 sty 2005, 16:02
Posty: 4170
Lokalizacja: near Central Park
Prawda z elektryfikacją (nie będzie drutów z Węglińca do Zgorzelca), prawda też z pracami przy torach w okolicach Zgorzelca.
Wiadomość od kolejarza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 cze 2005, 12:55 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 23 cze 2005, 14:00
Posty: 127
Lokalizacja: kiedyś Zgorzelec...
Będą ustawione ponoć tylko słupy, a co do samego PKP, wstyd, hańba i żenada. Firma, która nadal straszy swoją komuną i socjalistycznym podejściem do klienta nadal istnieje. Eh. Jako ciekawostkę dodam fakt, że jest odcinek zelektryfikowany do Niemiec, ale przez Rzepin. Na tymże odcinku kursują składy EuroCity z Berlina do Warszawy, a na odcinku Berlin-Rzepin pociąg prowadzi CZESKA LOKOMOTYWA Českych dráh (PKP nie wjedzie do Niemiec, bo nie ma dwusystemowych lokomotyw). Czesi potrafią współpracować z Niemcami, i mają w miarę nowoczesny tabor. Niestety nasza kolej, to skansen Europy i folklor na torach. Dla przykładu podam linki ze zdjęciami pociągów w kilku krajach:
Czechy:
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/ele ... 80/013.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/ele ... 71ch03.jpg
Chorwacja:
http://www.railfaneurope.net/pix/hr/die ... _-_ICN.jpg
Węgry:
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/die ... scsaba.jpg
Rumunia:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/die ... 4_2005.jpg
Bułgaria:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/die ... 001-03.jpg
Słowenia:
http://www.railfaneurope.net/pix/si/ele ... 02-135.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/si/ele ... 10-001.jpg

Jak widać większość demoludów dokonała znacznych zakupów nowego taboru, natomiast u nas, wszystko stoi w miejscu, i w 4-wagonowym składzie jedzie 3 konduktorów i na trasie Wrocław-Poznań tylko raz przejdą się po pociągu żeby sprawdzić bilety, oto jest oszczędność firmy, która generuje olbrzymie długi. A z czyich to podatków ona jest dotowana? Marsjan? Czy naszych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 cze 2005, 15:39 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2005, 17:16
Posty: 80
Lokalizacja: Leeds
lokomotywy dwusystemowe są, i to nawet rodzimej produkcji, ale i tak wątpię w to, że przez nasze miasto będzie kiedyś jeździła kolej elektryczna:( , zresztą Niemcy też musieliby zelektryfikować u siebie odcinek Goerlitz-Drezno. Oto link do lokomotywek:

http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/eu43/eu43_01.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..