Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 9:20

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 sty 2005, 11:14 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Zinteresowanym zgorzeleckimi liniami tramwajowymi polecam:

http://www.republika.pl/katedr/zgorz.htm

http://www.republika.pl/katedr/historia.htm


Ostatnio zmieniony 05 lip 2005, 20:56 przez viper126pzgc, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 sty 2005, 11:26 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2005, 0:32
Posty: 867
Lokalizacja: wlaczam GPS
hehehe... dokładnie zgłębiałem temt na forum gazety, tym bardziej zaskoczyła mnie moja mapka :shock: w każdym razie /wg mapki w książce to pomyliliście się nawet o ok. 1,5km baaaa... w/g mapki tramwaj nawet nie wjeżdżał na dzisiejszą ulicę Łużycką 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 sty 2005, 18:53 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2005, 23:14
Posty: 440
Lokalizacja: Queensbridge
Ślady torów tramwajowych były widoczne jeszcze parę ładnych lat temu ,przed położeniem nowej nawierzchni asfaltowej na ul Łużyckiej. Pętla musiała znajdowac się dalej niż skrzyżowanie obwodnicy z łużycką. Szyny wtopione w asfalt były widoczne na wysokości rzeczki "czerwona woda"a także na terenie po prawej stronie, za mostem nad tą rzeczką(jadąc w stronę Bogatynii).

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 sty 2005, 22:27 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2005, 23:14
Posty: 440
Lokalizacja: Queensbridge
A ja właśnie mam przed sobą duzego formatu mapę Gorlitz z 1938 i na niej tory biegną aż do mostu, czyli kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania. Widziałem te tory w tym miejscu a ta mapa tylko utwierdziła mnie w tym przekonaniu. Swoją drogą to ciekawe że na różnych mapach są rozbieżności co do linii tramwajowej.

pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sty 2005, 8:20 
Jak chodziłem do podstawówki za kier.Kozaka Eugeniusza, tory były i ciągnęły się aż na Ujazd/Moys/.Teraz taka linia by się przydała, w Goerlitz są 3 linie tu byłaby nr 4, np. Landeskrone-Ujazd. Czego życzę mieszkańcom,sobie i rządom obydwu krajów.
Nikt nie wierzył w most koło dawnego kośc. Sw.Ducha - a jedak zbudowano!


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 sty 2005, 10:59 
Offline
rekrut
rekrut
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 17:59
Posty: 34
To łatwo sprawdzić, gdzie były tramwaje. Wystarczy poszukać na ścianach kamienic zaczepów od trakcji elektrycznej. Takie zaczepy istnieją przecież na ul.Warszawskiej i Daszyńskiego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 sty 2005, 15:47 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2005, 23:14
Posty: 440
Lokalizacja: Queensbridge
Apropos tramwajów to znalazłem coś takiego.

http://www.vgg.stadtwerke-goerlitz.de/rueck.html

Może ktoś znający się na niemieckim znajdzie coś ciekawego bo moja znajomość (a właściwie nieznajomość :lol: ) tego języka na to niepozwala.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 sty 2005, 23:16 
Haha niedługo tramwaje wracają do Zgorzelca ;)

http://zgorzelec.com.pl/art/498


Na górę
  
 
 Tytuł: tramway nr 3
Post: 16 sty 2005, 16:25 
Pafnucy&Włóczko podaje:

1 grudnia 1897 uruchomiono [w Goerlitz] linie dookólną, teraz zwaną II, a następnie uruchomiono linię I : Untermarkt – Kaisertrutz – Demianiplatz – Postplatz - Berliner Strasse - Dworzec - Schuetzenhaus.
9 grudnia uruchomiono kolejną linię III, która kursowała na trasie RauschwalderStr – Demianiplatz – Postplatz – Muehlweg - Stadthalle i wjeżdżała na późniejszą polską część miasta na ulice: Piłsudskiego, Daszyńskiego i kawałeczek Warszawskiej, gdzie znajdowała się końcówka. Miejsce to po niemiecku nazywało się Stadt Prag.

Oczywiście w tej pierwszej wersji końcówka linii nr 3 sięgała tylko ul. Daszyńskiego a nie Warszawskiej, później natomiast, jak się dowiadujemy z http://www.vgg.stadtwerke-goerlitz.de/rueck.html :

18. maja 1900 przedłużenie tej linii 3 od gospody miasta Praga aż do Moys (1,9 km).

( Przetłumaczyć można proste teksty niemieckie na polski za pomocą darmowego translatora on-line:
http://www.e-freetranslation.com/ )

Gospoda Praga, to zdaje się powojenna Arkadia (przy ulicy o tej samej nazwie: Pragerstrasse – czyli obecna Daszyńskiego).
Odmierzając 1,9 km od kiosku Ruchu przed tą byłą Arkadią, wypada dokładnie przy Rzeczkach Dolnych przed mostkiem na Moysie (1800 m natomiast przy sklepie z armaturą, w którym mieścił się wtedy chyba gasthof miasta Brna i prawdopodobnie tam był ostatni przystanek linii 3.
:D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 17 sty 2005, 20:35 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2005, 11:16
Posty: 2382
Lokalizacja: Zgorzelec
Może by dokładniej poszperać w necie. Wspominałem Wam że widziałem w necie strone m.in. o zgorzeleckich tramwajach, ona wyglądała dokładnie tak jak ta niemiecka. Geneza poszczególnych lini w Goerlitz była bardzo szczegółowo opisana. Szkoda że nie zapisałem sobie w komputerze linku do tej strony. Znalazłem ją w zeszłym roku przypadkowo. Napewno jeszcze istnieje.


Ostatnio zmieniony 05 lip 2005, 21:02 przez viper126pzgc, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 sty 2005, 20:38 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 08 sty 2005, 10:06
Posty: 100
Lokalizacja: Aut+ Zg
Zaczalem juz tlumaczenie.mam troche pracy ale postaram niebawem miec to ukonczone.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 sty 2005, 15:32 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 08 sty 2005, 10:06
Posty: 100
Lokalizacja: Aut+ Zg
Postaram sie by bylo w Sobote gotowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 sty 2005, 20:44 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2005, 23:14
Posty: 440
Lokalizacja: Queensbridge
Mapa odnosząca się do rozmieszczenia linii tramwajowych, zdobyta przez Neandertalskiego.

Mapka jest spakowana rarem,należy jąc ściągnąć na dysk i rozpakować.Umieszczanie jej w całości jako obrazu nie ma sensu, gdyż jest tak duża że jej ładowanie zajęłoby kawał czasu.

www.zinfo.hostings.pl/trueRAP/m2.rar


Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 sty 2005, 22:10 
Moze zalatwcie wykrywacz metali? Szyny powinny byc nadal pod asfaltem (w kostce).
A o ile pamietam jak zmieniali nawierzchnie na luzyckiej (kilkanascie lat temu?) to szyny
byly az przy wyjezdzie ze zgorzelca - przynajmniej taki obrazek zapamietalem.

pozdr.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 sty 2005, 2:02 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 08 sty 2005, 10:06
Posty: 100
Lokalizacja: Aut+ Zg
Historie Tramwaji juz przetlumaczylem jak obiecalem!!do roku 1946

mam to tutaj dac czy wyslac do mpderatora a on umiesci to w nowym portalu stary zgorzelec?
czekam na odpowiedzi?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..