Dzisiaj jest 12 maja 2025, 20:26

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Czy jesteś za wyróznieniem szkół tylko i wyłacznie na podstawie wyników testów kompetencyjnych ?
tak 16%  16%  [ 4 ]
nie 76%  76%  [ 19 ]
nie ma zdania 8%  8%  [ 2 ]
Liczba głosów : 25
Autor Wiadomość
Post: 07 lut 2007, 20:42 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
Unikam wklejania tekstów z bloga, ale sprawa mnie poruszyła :

Myślałem, że pomysł z pompowaniem w kasy w “najlepsze szkoły” był tylko kolejnym sloganem wyborczym i żaden rozsądny polityk nie doprowadzi do sytuacji w której władza lokalna jawnie złamie zapisy konstytucyjne. Naiwny byłem. Oto dzisiejsze Słowo Polskie - Gazeta Wrocławska donosi :
Cytuj:
Po pięć tysięcy złotych na nowe wyposażenie klas otrzymają Szkoła Podstawowa nr 5 przy ul. Prusa i Gimnazjum nr 1 przy ul. Kościuszki. To pieniądze, które obie szkoły dostaną z urzędu miasta, jako nagrodę za dobre wyniki w nauce swoich uczniów. Na pół roku będzie dla nich zwiększony także fundusz wynagrodzeń, tak aby dodatkowe pieniądze w formie dodatków motywacyjnych otrzymali również najlepsi nauczyciele.


Tak więc Platforma Obywatelska wdraża w życie jeden z swoich poronionych i krzywdzących innych uczniów pomysłów. Panowie konstytucja mówi art.70 pkt. 4. :
Cytuj:
Władze publiczne zapewniają obywatelom powszechny i równy dostęp do wykształcenia. W tym celu tworzą i wspierają systemy indywidualnej pomocy finansowej i organizacyjnej dla uczniów i studentów. Warunki udzielania pomocy określa ustawa.


Zapis konstytucyjny jest prosty jak budowa cepa. Władza publiczna ma obowiązek zapewnić powszechny a przede wszystkim równy dostęp do edukacji. Wpompowanie ekstra pieniędzy z jedną ze szkół automatycznie powoduje że samorząd doprowadza do nierówności. Od dłuższego czasu już tak było, że obie “wyróżnione” szkoły te cieszyły się opinią lepszych i rodzice cudów dokonywali by swoje dzieciaki do nich zapisać. W przypadku piątki wrócono nawet do rejonizacji, bo szkoła było oblegana jak Wiedeń przez Turków.

Od początku pomysł wyróżniania szkół w sposób jaki forsowała już od czasów wyborów Platforma Obywatelska uważałem za zły i krzywdzący dzieci innych szkół, przede wszystkim z następujących powodów :

- nie uwzględnia on zróżnicowanego poziomu uczniów w danej szkole, składającego się na sumę w postaci wyników testów kompetencyjnych. Jak wspomniałem wcześniej od paru lat obie szkoły uchodziły za “dobre” więc siłą rzeczy trafiały tam dzieci rodziców którzy mieli wystarczającą siłę przebicia by zapisać tam swoje pociechy, a tym samym odpowiednią determinację by utrzymać przez swoją pracę (po szkole) odpowiedni poziom nauczania. Od razu zastrzegam, że nic w tym złego, nie ma i chwała im za to. Jednak rzutuje to na wyniki testów, a rolą samorządu nie jest segregowanie szkół na “lepsze” godne zwiększenia poziomu finansowania i “gorsze” które nie godne są wyróżnienia

-taka polityka doprowadzi do dalszego pogłębiania się dysproporcji w jakości nauczania pomiędzy szkołami. Mechanizm pogłębiania się tych różnic będzie prosty. Lepsze środki dydaktyczne, większa motywacja nauczycieli w porównaniu z innymi szkołami, przełoży się na jeszcze lepsze wyniki a tym samym kolejne zastrzyki gotówki. Spirala dysproporcji będzie się nakręcać, bo szkoły uboższe nie będą w stanie dorównać, tym dofinansowanym.

- co z uzdolnionymi uczniami z innych szkół, których rodzice nie byli na tyle zapobiegliwi by umieścić je w tych “najlepszych” ? Będą odcięte od nowoczesnych pomocy szkolnych a uczuć ich będą zniechęceni nauczyciele. Nie darmo w konstytucji nałożony jest obowiązek tworzenia indywidualnych systemów pomocy. W zamyśle twórców konstytucji miało to właśnie chronić przed taką radosną twórczością. Nie było by problemu gdyby burmistrz zorganizował program stypendialny dla wszystkich wyróżniających się uczniów ze wszystkich szkół.

- rodzi poczucie bycia gorszym, zarówno wśród dzieci, rodziców jak i nauczycieli. Gratuluje Platformie Obywatelskiej, że przyczynia się do zwiększenia poziomu poczucia niesprawiedliwości. Testy kompetencyjne, choć to suche dane nie oddają całego wysiłku jaki wkładają nauczyciele w proces nauki i wychowania, który jest nie ma co ukrywać uzależniony od tego z jakich “okolic” dzieci uczęszczają do szkoły. Nie jest to żelazna reguła, jednak nie sposób tego faktu brać pod uwagę przy ocenianiu poszczególnych szkół.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lut 2007, 21:30 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
W pełni się z Tobą zgadzam! Mało tego słyszałem o pomyśle równie nietrafionym, mianowicie o nagradzaniu szkół, które podwyższą swój poziom (karaniu tych, które obniżą?)! Gdzie to słyszałem, może ktoś spytać - spieszę więc zawczasu z odpowiedzią: na sławetnej już debacie, z ust burmistrza Gronicza.

Czy jest na sali lekarz, który wyjaśni mi, skąd takie pomysły się biorą? Bo śmiem wątpić, że z głowy - chyba, że pustej. Tu już nie chodzi o jakąś niesprawiedliwość społeczną, tu chodzi o cel, o motywację i o skutki.
Jeśli będziemy promować szkoły lepsze odbędzie się to pośrednio kosztem szkół gorszych (bo przecież pieniądze można było rozdzielić). A właściwie to komu należą się dodatkowe pieniądze? Tym lepszym, czy tym gorszym szkołom (np. na dodatkowe zajęcia aktywizujące/dokształcające)? Pytanie jest nierozstrzygalne.
Jaki cel osiągniemy motywując dyrektorów dotacjami uzależnionymi od postępów szkoły? W najlepszym wypadku taki, że atmosfera pracy nauczycieli zostanie podgrzana - to w końcu dyrektor ustala np. godziny i czas trwania wywiadówek, kółek, itp. A nerwowa aura nie sprzyja postępom. Poza tym znów pytanie: komu bardziej potrzebne są pieniądze - szkołom o poziomie wyższym, czy niższym?
Czy istnieje rozwiązanie, które będzie w miarę sprawiedliwe? Trochę empatii by się przydało...
Jeśli zależy nam na rozwoju uczniów - a zakładam, że zależy bardziej niż na rozwoju szkół, to wszak uczniowie będą kiedyś płacić podatki - należy promować dobrych nauczycieli a nie szkoły! Ktoś może powiedzieć: "są już przecież nagrody burmistrza" - ale w jakim stopniu zależą one od poziomu klas, które dany belfer uczy? W jakim stopniu odzwierciedlają liczbę olimpijczyków, których dany nauczyciel przygotował? Ile zależy od liczby uczestników kół zainteresowań prowadzonych przez niego?
Ideałem byłby dla mnie taryfikator za ustalone osiągnięcia. Niech nauczyciel, który potrafi, chce i robi dobrą robotę dostanie odpowiednią (choć znając stan funduszy - i tak za małą) gratyfikację, a ten, który przychodzi do pracy poplotkować w pokoju nauczycielskim a reszta jest dla niego przykrym obowiązkiem - niech odczuje to na kieszeni!
I nie załatwi tego fundusz wynagrodzeń, który jest rozdzielany przez dyrekcję! Bo dopóki nie będzie "taryfikatora" klucz wg. którego ustalany jest rozdział mógłby wielu zaskoczyć...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lut 2007, 22:41 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2006, 21:12
Posty: 531
Lokalizacja: ZGORZELEC
Pomimo iż nie jestem nauczycielem popieram myśl, że - cytat Batoszy-,,należy promować dobrych nauczycieli a nie szkoły!’’, Bo promocja ich da sumę, aby dane środowisko pedagogiczne mogło wziąć udział np. w konkursie stypendium według rady Krytycznego. To nauczyciel jest podstawowym ogniwem w wychowaniu społecznym i edukacji młodzieży, to Oni wykonują,, czarną ‘’ robotę, zmagając się z DEMOKRACJĄ, to ich niejednokrotnie słownie i fizycznie opluwają uczniowie i rodzice, to Oni ulegają presji dyrekcji podczas nieprzestrzegania norm prawnych i moralnych przez uczniów i ich rodziców, bo władza mówi,, a wiesz on, ona, to ……… dali, rodzina itp. Dyrektor – to menadżer i winien dbać o wszelakie dobra materialne, ale też motywację swej kadry i słuchaniu jej, bo to Ona ma bezpośredni kontakt z rzeczywistością. I właśnie środowiska pedagogiczne, jeśli mają dobrych nauczycieli to muszą dbać o nich, bo to jest ich skarb i dyrekcje WSPÓLNIE powinny wypracować, uzgodnić sposób funkcjonowania swoich placówek uwzględniając dobro dzieci a nie własne utrzymanie się na rynku, władza winna utrzymać te placówki a nie straszyć rozwiązaniem, a, a, …. Właściwie to zjechałem z tematu, ale w głowie nie mieści mi się dyskryminacja OGÓLNEGO WYCHOWANIA niemoc nauczycieli,moc rodziców.,, Po pierwsze nie zaszkodzić ‘’


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 2:28 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2006, 11:21
Posty: 1716
Lokalizacja: zza rogu...
W głowie mi się nie mieści skąd ta tak nagła i potężniejąca w swym rozmiarze fala krytyki???
Wszak była to jedna z przedwyborczych obietnic PO za którą opowiedziała się przeważająca liczba biorących udział w głosowaniu mieszkańców!!!

krytyczny:

Mógłbym się odnieść do poszczególnych Twoich teorii,...ale zajęłoby to zbyt wiele miejsca w poście.
Powtórzę więc to co mówiłem jeszcze przed wyborami,..
Każda forma inicjująca w ,pewnym zakresie oczywiście, wzrost aktywacji dyrekcji szkół i pedagogów proces podnoszenia poziomu kształcenia swoich wychowanków zasługuje tylko i wyłącznie na poklask.
Dziwię się, znając Ciebie, że do tak tanich chwytów propagandowych posuwasz się!!!

Cytuj:
Panowie konstytucja mówi art.70 pkt. 4. :

Władze publiczne zapewniają obywatelom powszechny i równy dostęp do wykształcenia. W tym celu tworzą i wspierają systemy indywidualnej pomocy finansowej i organizacyjnej dla uczniów i studentów. Warunki udzielania pomocy określa ustawa.


Zapis konstytucyjny jest prosty jak budowa cepa. Władza publiczna ma obowiązek zapewnić powszechny a przede wszystkim równy dostęp do edukacji.


Wybacz, ale ta żałosna pseudointerpretacja zapisów Konstytucji tryska wręcz malkontenctwem i niezrozumieniem jej istoty!!!

batosza:

Cytuj:
Czy jest na sali lekarz, który wyjaśni mi, skąd takie pomysły się biorą? Bo śmiem wątpić, że z głowy - chyba, że pustej.


Być może,..jednak śmiem wysunąć twierdzenie, że Tobie akurat tego typu wnioski wręcz nie przystoją.
Nie wiem co na to Alex, ale u mnie masz bana!!! :smt021

wracając do Ciebie, krytyczny:

Twierdzisz, że 5 tys. PLN dla szkół która wyróżniają się pod względem poziomu nauczania spośród innych jest podważeniem zapisów Konstytucji????
Nie mogę wręcz w to uwierzyć,..!!!!!!

Cytuj:
1) ...nie uwzględnia on zróżnicowanego poziomu uczniów w danej szkole, ...
2) ...taka polityka doprowadzi do dalszego pogłębiania się dysproporcji w jakości nauczania pomiędzy szkołami,.....
3) ...co z uzdolnionymi uczniami z innych szkół, których rodzice nie byli na tyle zapobiegliwi by umieścić je w tych “najlepszych” ? Będą odcięte od nowoczesnych pomocy szkolnych a uczuć ich będą zniechęceni nauczyciele,...
4) ....rodzi poczucie bycia gorszym, zarówno wśród dzieci, rodziców jak i nauczycieli.


ad. 1) o jakim zróżnicowanym poziomie mówisz??? Może o poziomie nauczania,..??

ad. 2) czyżby takie dysproporcje istniały?? A skoro tak, skąd się wzięły??? Czy tego typu działania jak dopingowanie pedagogów aby zwiększyli swoje starania w kierunku kształcenia swoich podopiecznych są w tym układzie czymś nagannym??

ad.3) część pierwsza: myślisz, że ich zdolności przepadną bezpowrotnie w wyniku ofiarowania innej szkole 5 tys. PLN????
,...części drugiej Twojej wypowiedzi, wybacz, nie rozumiem!!!

ad.4) ,...popadasz w jakieś niezrozumiale dla mnie skrajności. Czy coś stoi na przeszkodzie aby następnym razem ta, wg. Ciebie "gorsza" szkoła, jej dyrekcja i pedagodzy otrzymali tego typu skromną moim zdaniem premię uznaniową dla ich pracy???

Rozumiem wszelkie gierki polityczne, ale gra na uczuciach dzieci i ich rodziców to moim zdaniem rzecz godna pogardy!!! :smt021


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 8:29 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
przekorny pisze:
W głowie mi się nie mieści skąd ta tak nagła i potężniejąca w swym rozmiarze fala krytyki???


Odpowiedź jest prosta, pomysł który od samego samego jego początku uważałem za zły i nietrafiony zmaterializował się, więc do niego się odniosłem.

przekorny pisze:
Wszak była to jedna z przedwyborczych obietnic PO za którą opowiedziała się przeważająca liczba biorących udział w głosowaniu mieszkańców!!!


Jeśli twierdzisz, że ludzie znali program platformy to się sam okłamujesz. Doskonale sobie zdajesz sprawę tak jak ja, że głosowanie było przeciw Fiedorowiczowi a nie za programem Platformy.

przekorny pisze:
Każda forma inicjująca w ,pewnym zakresie oczywiście, wzrost aktywacji dyrekcji szkół i pedagogów proces podnoszenia poziomu kształcenia swoich wychowanków zasługuje tylko i wyłącznie na poklask.


Ależ oczywiście, jak najbardziej aktywować tylko wybrana metoda jest fatalna. Powiedz mi co będzie stało na przeszkodzie, by szkoły pozbywały się uczniów słabszych odstających od poziomu, jeśli jedynym powodem zwiększenia funduszu płac będą wyniki testów kompetencyjnych ?

przekorny pisze:
Wybacz, ale ta żałosna pseudointerpretacja zapisów Konstytucji tryska wręcz malkontenctwem i niezrozumieniem jej istoty!!!


Moim zdaniem tu nie ma co interpretować, bo zapis jest prosty. Jeśli nie zgadzasz się z "żałosną" moją interpretacją to proszę napisz swoją. Czekam z utęsknieniem.

przekorny pisze:
Twierdzisz, że 5 tys. PLN dla szkół która wyróżniają się pod względem poziomu nauczania spośród innych jest podważeniem zapisów Konstytucji????


Zapominasz o co sam walczyłeś. Walczyłeś o zasady. Czy miało znaczenie dla Ciebie że na stanowisku były burmistrz zatrudniał jednego kolegę czy dziesięciu ? Chodziło by taką samą miarę przykładać do wszystkiego, a Ty nagle stwierdzasz, że to tylko 5 tys., w skali budżetu ledwie kropla. W skali światopoglądu - ocean.

przekorny pisze:
Rozumiem wszelkie gierki polityczne, ale gra na uczuciach dzieci i ich rodziców to moim zdaniem rzecz godna pogardy!!!


Za takie słowa jeszcze ze 150 lat temu wezwał bym Cię na pojedynek. Zachowałeś się dokładnie jak niektórzy jak to się mówi "desydenci" gdy pokazywano tragedię szpitala we Wrocławiu. Na płaczące matki i dzieci też mówiono że to gra na uczuciach. Więc proszę powstrzymaj się od takich komentarzy.

przekorny pisze:
ad. 1) o jakim zróżnicowanym poziomie mówisz??? Może o poziomie nauczania,..??

ad. 2) czyżby takie dysproporcje istniały?? A skoro tak, skąd się wzięły??? Czy tego typu działania jak dopingowanie pedagogów aby zwiększyli swoje starania w kierunku kształcenia swoich podopiecznych są w tym układzie czymś nagannym??

ad.3) część pierwsza: myślisz, że ich zdolności przepadną bezpowrotnie w wyniku ofiarowania innej szkole 5 tys. PLN????
,...części drugiej Twojej wypowiedzi, wybacz, nie rozumiem!!!

ad.4) ,...popadasz w jakieś niezrozumiale dla mnie skrajności. Czy coś stoi na przeszkodzie aby następnym razem ta, wg. Ciebie "gorsza" szkoła, jej dyrekcja i pedagodzy otrzymali tego typu skromną moim zdaniem premię uznaniową dla ich pracy???


Do każdego z tych punktów podałem uzasadnienie, na karb późnych godzin nocnych o których pisałeś swój post, zrzucę ich niezrozumienie.

Ps. Liczę że przedyskutujemy to w BB, ewentualnie pojedynek przed BB :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 12:51 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2005, 20:10
Posty: 1379
Lokalizacja: Zgorzelec
jestem belfrem - i takie pomysły są dla mnie po prostu katastrofalne. świadczą o niezrozumieniu specyfiki edukacji w szkolnictwie powszechnym, o nieznajomosci konstytucji i o zwykej głupocie...
myślałem, że była to zwykła kiełbacha wyborcza... co za wstyd...

smutne jest to, że faworyzowanie pewnych szkół trwa nadal... mimo zmiany władzy. :cry:

[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 12:01 pm ]
rejonizacja obowiązuje wszystkie szkoły - ciekawe do której będą uczęszczać dzieci PO wców.

a w szkole w której uczę w czasie deszczu nie ma wuefu - bo na parkiecie stoją wiadra... odkąd pamietam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 13:04 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2006, 11:21
Posty: 1716
Lokalizacja: zza rogu...
Kolejny "konstytucjonalista",...ręce opadają i z głębi odzywa się głuchy jęk rozpaczy,.. :smt030


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 13:11 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2005, 20:10
Posty: 1379
Lokalizacja: Zgorzelec
konstytucja jest dobra, jak nam nie przeszkadza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 13:14 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
Cytuj:
Kolejny "konstytucjonalista",...ręce opadają i z głębi odzywa się głuchy jęk rozpaczy,..


Nie jęcz, tylko użyj argumentów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 13:52 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
przekorny pisze:
Twierdzisz, że 5 tys. PLN dla szkół która wyróżniają się pod względem poziomu nauczania spośród innych jest podważeniem zapisów Konstytucji????
Nie mogę wręcz w to uwierzyć,..!!!!!!

Godzina nauczyciela dyplomowanego kosztuję szkołę 30 złotych z górką. 5000 zł daje 160 godzin rocznie, czyli 4 dodatkowe godziny tygodniowo, które można przeznaczyć na kółka czy SKS'y. UWAŻASZ, ŻE TO MAŁO?! Uważasz, że jest sprawiedliwe to, że w "piątce" będą kółka, a w "jedynce" czy "dwójce" nie? Tam nie są potrzebne, prawda? W końcu tam są gorsi uczniowie/nauczyciele/powietrze...

przekorny pisze:
Czy tego typu działania jak dopingowanie pedagogów aby zwiększyli swoje starania w kierunku kształcenia swoich podopiecznych są w tym układzie czymś nagannym??

Jeżeli uważasz, że zwiększanie środków dla dyrektorów, które wcale nie muszą trafić do najlepszych nauczycieli jest dopingiem... No cóż...

przekorny pisze:
u mnie masz bana

Nie za bardzo wiem co by to miało w praktyce oznaczać... ale podświadomie czuję się zaszczycony. Podtrzymuję, że głupi ten, co głupio robi.
Aby jednak oszczędzić Alexowi roboty, a uczynić zadość Twoim sugestiom niniejszym udzielam sobie ostrzeżenia. S'il vous plaît.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lut 2007, 13:57 
Offline
VIP
VIP

Rejestracja: 03 sty 2005, 0:32
Posty: 3636
Lokalizacja: Warszawska 15
przekorny... spamujesz...

co do zasadności posta krytycznego, uważam że ma rację.

Moim zdaniem to nauczyciele powinni dostawać bonusy za swoje osiągnięcia z dziećmi a nie szkoła, która zwyczajnie wchłonie każdą ilość pieniędzy bez pożytku dla nauczycieli.

Uczniowie mają stypendia za wyniki w nauce (co prawda miasto ma na ten cel przeznaczone całe 1000 zł) ale jest. Dlatego w tym przypadku powinna być przeznaczona pula pieniędzy za pracę nauczyciueli z dziećmi i osiągi ich podopiecznych w nauce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lut 2007, 18:06 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 11 lis 2006, 19:45
Posty: 42
Wszystkie szkoły powinny dostać szansę, a wróżniać te które z tej szansy skorzytstają czyli te gdzie rzeczywiścice się coś fajnego dzieje poza nauką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2007, 19:57 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 10 lut 2007, 16:37
Posty: 52
Lokalizacja: z krzesełka :)))
batosza promowanie szkoły osiągającej najlepsze wyniki w nauce nie oznacza odstawania od poziomu nauki pozostałych szkół. W każdej szkole powinny być dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla wszystkich uczniów, którzy chcieliby w nich uczestniczyć.
Dodatkowe dofinansowanie do najlepszych szkół nie jest złym pomysłem ani dyskryminacją innych szkół, pod warunkiem, że w pozostałych szkołach na terenie Naszego Powiatu uczniom nie brakuje pomocy dydaktycznych niezbędnych do kontynuowania nauki.
Biorąc jednak pod uwagę spełnianie standardów pozostałych szkół to zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (ze zmianami ustawą z 1998 roku) to pozostałe (nie wyróżnione szkoły) standardy te spełniają.

W Waszych postach zauważyć można następujący podział:
dobrze wyposażone, dysponujące większymi środkami pieniężnymi szkoły - wysoki poziom nauki
gorzej wyposażone szkoły, dysponującymi mniejszymi zasobami finansowymi - niski poziom nauki
:smt021

Nie ilość środków pieniężnych dysponowanych przez szkołę decyduje o poziomie nauki. Weźmy pod uwagę np. tzw. "Emilkę", która jest nowoczesną szkołą, posiadającą nowoczesny sprzęt, dwie niedawno otwarte sale gimnastyczne, ogromną możliwość organizacji czasu wolnego...do której wpisowe (jeszcze jak ja tam chodziłam wynosiło 200 zł!!!!). Jest to szkoła wynajmująca sale gimnastyczne i dydaktyczne (prowadzone sa w niej zajęcia sportowe klubów sportowych, w salach dydatktycznych prowadzone sa zajęcia kursów i m.in. zaocznych techników)...a jednak przy porównaniu osób, które podchodza do egzaminu maturalnego, oraz liczbą osób które tego egzaminu nie zdają (z tej szkoły) w porównaniu np. do "Górnika" (który dysponuje mniejszą ilością środków finansowych) można stwierdzić, że "Emilka" nie jest szkołą mającą wysoki poziom nauczania.

Jak przeczytaliśmy wszyscy (co niektórzy chyba nieuważnie (czyt. Batosza)) nauczyciele, którzy najbardziej przyczynili się do tego stanu rzeczy otrzymywać będą tzw. dodatek motywacyjny, a więc w tej kwestii nie widzę problemu.
Osiągnięcie naprawde wysokiego poziomu w nauce jest zasługą zarówno nauczycieli uczących w tych szkołach jaki uczniów tych szkół oraz rodziców. Działalność nauczycieli nie jest więc działaniem na ich indywidualne, własne konto osiągnięć – jest to praca na wizerunek całej szkoły – m.in. właśnie uczniów, co daje im tzw. dobrą opinię. Przeznaczenie dodatkowych środków pieniężnych jest więc wynagrodzeniem ich ciężkiej pracy.
Wiadomo – lepiej wyposażone sale dydatyczne, dodatkowe zajęcia pozalekcyjne (sks-y, czy koła zainteresowań) są pomocnymi narzędziami polepszającymi warunki kształcenia dzieci w szkołach.
Jeżeli szkoły osiągają niższy bądź też po prostu niski poziom nauczania to to nie jest w 100% wina PO!!!!!!!!!!! Świadczy to tylko o braku chęci z ich strony oraz o tym, że im nie zależy na dodatkowych środkach pieniężnych oraz na wyróżnieniach.
Dofinansowanie szkoły osiągającej najwyższy poziom w nauce jest więc zarówno formą docenienia jej ciężkiej pracy ze strony władz miasta jak i bodźcem motywującym zarówno tę szkołę do dalszej ciężkiej pracy jak i pozostałe szkoły do podwyższania swojego poziomu w nauce i nie jest to dzielenie uczniów i nauczycieli na lepszych i gorszych.

Krytyczny z tego co piszesz tzn., że uważasz iż wyborcy Gronicza nie głosowali na Niego samego, nie na jego program wyborczy (ponoć jak wynika z Twojego postu nawet go nie znali) ale poprostu głosowali przeciw Fiedorowiczowi. No cóż...... napewno lepiej znasz mentalność wyborców, lepiej wiesz czy zależało im żeby Gronicz był burmistrzem, czy poprostu żeby Fiedorowicz nie był burmistrzem.
Na sprawę dofinansowania szkół wyróżniających się wysokim poziomem nauki powinieneś spojrzeć troszkę bardziej apolitycznie. 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2007, 20:54 
Offline
obserwator
obserwator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 23:26
Posty: 284
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Nie ilość środków pieniężnych dysponowanych przez szkołę decyduje o poziomie nauki. Weźmy pod uwagę np. tzw. "Emilkę"

Chodzi o podstawówki i gimnazja, do których nie ma egzaminów wstępnych. "Emilka" zdaje się ma niższy poziom bo mniej wymaga od przyjmowanych uczniów niż - dajmy na to - "ogólniak". Mam rację?

Cytuj:
Jak przeczytaliśmy wszyscy (co niektórzy chyba nieuważnie (czyt. Batosza)) nauczyciele, którzy najbardziej przyczynili się do tego stanu rzeczy otrzymywać będą tzw. dodatek motywacyjny, a więc w tej kwestii nie widzę problemu.

Gdyby faktycznie chodziło o nauczycieli, "którzy najbardziej przyczynili się do tego stanu rzeczy" to nie byłoby problemu. Niestety środki te rozdzielane są przez dyrekcję bez konieczności uzasadniania. Dopóki narzuconego odgórnie klucza nie będzie, "nagrody burmistrza" mogą dostawać np. koledzy dyrektora, którzy akurat nic w stronę poprawy jakości nauczania nie robią. Nie ma czegoś takiego jak "tzw. dodatek motywacyjny" - chodzi o fundusz wynagrodzeń, którym dysponuje dyrekcja. Co do nieuważnego czytania - wszystko co przed chwilą napisałem jest kopią mojej wypowiedzi z kilku postów wyżej.

Cytuj:
Jeżeli szkoły osiągają niższy bądź też po prostu niski poziom nauczania to to nie jest w 100% wina PO!!!!!!!!!!! Świadczy to tylko o braku chęci z ich strony oraz o tym, że im nie zależy na dodatkowych środkach pieniężnych oraz na wyróżnieniach.

Kompletna bzdura. Winy PO nie ma w tym żadnej. Winni są autorzy tego pomysłu, a nie partia do której należą. "Nie zależy na dodatkowych środkach pieniężnych" - na czym?! Komu, uczniom czy nauczycielom? A może nie mają możliwości, bo nie ma na SKSy, dofinansowanie wycieczek, nowsze komputery w pracowniach?

Cytuj:
Osiągnięcie naprawde wysokiego poziomu w nauce jest zasługą zarówno nauczycieli uczących w tych szkołach jaki uczniów tych szkół oraz rodziców. Działalność nauczycieli nie jest więc działaniem na ich indywidualne, własne konto osiągnięć – jest to praca na wizerunek całej szkoły – m.in. właśnie uczniów, co daje im tzw. dobrą opinię. Przeznaczenie dodatkowych środków pieniężnych jest więc wynagrodzeniem ich ciężkiej pracy

No i jak się okazuje w pełni się zgadzamy. Należy nagradzać uczniów i nauczycieli, a nie same szkoły w sensie budynków/sprzętu/dodatkowych zajęć. Bo to są oni są motorkiem, który to wszystko ciągnie.

Wszystko to wygląda jak Kubański samochód: silnik jest zużyty, pracuje na starym oleju, zamiast paska rozrządu ma sznur od snopowiązałki i tylko cudem jeździ. A miasto, zamiast zająć się silnikiem (nagradzać dobrych nauczycieli i uczniów) funduje nowy lakier - i to w dodatku tylko na prawych drzwiach (bo te się akurat domykają) i na lewym błotniku (bo ten się jeszcze trzyma). Na lakier dla reszty części nie starcza pieniędzy, poza tym po co dawać na zderzaki, skoro rdza je już prawie zżarła.
A sznur od snopowiązałki w końcu się przetrze. Nauczyciele powyjeżdżają za chlebem za granicę. Matematyków i informatyków potrzebują w Szkocji.

Ja wiem, że miasto niewiele w tej sprawie może. ALE TROCHĘ MOŻE! To na poziomie gminy ustala się wysokość dodatków wychowawczych do pensji. To burmistrz przeznacza środki na nagrody uznaniowe. To gmina może wypłacać uzdolnionym uczniom nagrody czy stypendia. Jedno jednorazowe stypendium w wysokości 200 złotych na całą szkołę, dla najlepszego ucznia - tak chyba jest teraz - jeśli jest więcej to ukłony, ale nie sądzę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lut 2007, 21:27 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 19 gru 2006, 12:30
Posty: 1
Lokalizacja: zgorzelec
przekorny pisze:
Wszak była to jedna z przedwyborczych obietnic PO za którą opowiedziała się przeważająca liczba biorących udział w głosowaniu mieszkańców!!!

[/b]


Po pierwsze to wiekszosc opowiedziła się za odejściem rządów SLD ze Zgorzelca ;) a nie za programem PO czy PIS, po prostu nie bylo innej alternatywy wiec wybrali co wybrali bo za duzego wyboru nie mieli ;)

Moze juz jakis czas temu zakonczyłem edukację w tym mieście ale to jest poroniony pomysł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..