Dzisiaj jest 06 cze 2025, 6:51

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 7:20 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2005, 10:11
Posty: 1840
Lokalizacja: Zgorzelec
...


Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 1:05 przez turek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 7:47 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
Gorzów Wielkopolski :

Cytuj:
Jak dowiedzieliśmy się w MZK, koszt budowy dwutorowej linii tramwajowej, która skomunikowałaby dzielnice miasta, to wydatek ok. 30-40 mln zł (ok. 3 mln zł za jeden kilometr torowiska wraz z siecią elektryczną i budową podstacji).


Warszawa:
Cytuj:
Oceniano, że program budowy trasy tramwajowej od Pętli Banacha do Wilanowa wymaga poniesienia kosztów inwestycyjnych w wysokości 525,2 mln zł (bez podatku VAT).
Szczegółowe zestawienie kosztów przedstawia się następujaco:

* budowa trasy tramwajowej - 213,2 mln zł, w tym:

o Infrastruktura torowa - 105,220 mln zł,
o Przystanki - 3,522 mln zł,
o Infrastruktura trakcyjna - 75,470 mln zł,
o Sterowanie ruchem - 3,540 mln zł,
o System informacji - 7,578 mln zł,
o Studia i projekty - 11,720 mln zł,
o Wycinka drzew - 0,530 mln zł,
o Inżynier kontraktu - 3,000 mln zł,
o Promocja - 0,600 mln zł,
o Audyt zewnętrzny - 2,000 mln zł.

* zakup taboru - 312,0 mln zł.


Płock:

Cytuj:
Budowa jednego kilometra tradycyjnej linii tramwajowej kosztuje 10 mln złotych. W Płocku linie tramwajowe musiałyby mieć przynajmniej 19 km, co już daje kwotę 190 mln złotych. Do obsługi pasażerów, według wyliczeń specjalistów z gdańskiej Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej, potrzeba 13 składów. Będą one kosztowały przynajmniej 104 mln złotych. Do tego trzeba doliczyć jeszcze 30 mln złotych na zajezdnię. To w sumie około 320 mln złotych. Nikt nie oszacował na razie kosztów budowy wiaduktów i być może jednego tunelu na trasie przejazdu tramwaju, jednak koszt całej inwestycji może wynieść nawet około 600 mln złotyc


Tramwaj w Zgorzelcu ? Mrzonka i gigantomania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 8:32 
Offline
obserwator
obserwator

Rejestracja: 29 lis 2008, 20:23
Posty: 294
Lokalizacja: zgorzelec
A budowa nowej hali sportowej to nie gigantomania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 8:39 
Offline
nałogowiec zinfo
nałogowiec zinfo
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2005, 12:18
Posty: 1387
Lokalizacja: z mieszkania obok
Poszukaj moich postów w temacie hali. Wersja skrócona - gigantomania :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 8:43 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
zastanawiam się po co budować szyny - to strasznie ryzykowne. Późniejsza korekta trasy jest praktycznie niemożliwa, no i torowiska w asfalcie - już widzę forumowiczów biegających z aparatem i fotografujących dziury!
a może trolejbus nasz rodzimy ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 9:06 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2006, 11:21
Posty: 1716
Lokalizacja: zza rogu...
Cytat:

Cytuj:
W Częstochowie, Łodzi i Gdańsku powstaną nowe linie tramwajowe. Najnowszą będzie prawie 5-kilometrowa trakcja częstochowska, która ma obsługiwać około 30 tysięcy mieszkańców. Prace budowlane mają ruszyć dopiero w 2008 roku, gdyż tyle czasu potrzebne jest na opracowanie pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 43 mln złotych, z czego prawie 85% pochodzić ma ze środków pomocowych z Unii Europejskiej. Powstająca linia jest tylko częścią planów rozbudowy komunikacji miejskiej w Częstochowie. Przedstawiciele miasta chcą wydać kolejne 57 mln złotych na dalsze inwestycje, których celem będzie powiększenie taboru nowoczesnych składów tramwajowych.


Choć informacja pochodzi z ubiegłego roku, to uznałem, że warto ją zamieścić, żeby uzmysłowić możliwość sięgnięcia po środki zewnętrzne, i to w dość pokaźnym procencie w stosunku do wartości inwestycji.
Zakorkowanie ulic przez tramwaj, o czym wspominał R. Baranowski, też nie wydaje mi być aż tak wielkim problemem. Szyny tramwajowe poprowadzone w ulicy nie wyłączyłyby przecież tego pasa drogi z ruchu. Tramwaj kursujący raz na godzinę nie stanowiłby problemu większego aniżeli np. większy samochód dostawczy, których wiele widujemy praktycznie cały czas na naszych ulicach.
Takie połączenie tramwajowe z Goerlitz do np. Łagowa z pewnością zyskałoby wielu zwolenników. Może nie jest to jednak aż tak chybiony pomysł???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 10:38 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 18:21
Posty: 1867
Lokalizacja: --
Jest jeszcze inne rozwiązanie - duobus. Po normalnej trasie porusza się jak trolejbus a w razie remontu, wyścigu kolarskiego, korku, wypadku - zmienia trasę i przełącza się na diesla.
W Görlitz też wywalić tramwaje i Solarisy im wprowadzić.

niejaki dr Martin twierdzi, że trolejbusy są najekonomiczniejszym środkiem komunikacji miejskiej
Umweltverträglichkeit und Energieeffizienz des Trolleybusses – externe Kosten, Referat von Dr. Peter Marti, Metron Verkehrsplanung AG, Brugg, gehalten an der internationalen Fachtagung des DLR, 10./11. Mai 2007 in Solingen


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 11:43 
Offline
gaduła
gaduła
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2005, 11:37
Posty: 307
Lokalizacja: z internetu :)
ja sie przyłączam do sceptyków...komunikacja autobusowa pomiędzy Zgoezelcem a Gerlicowem ma stosunkowo niewielkie obłożenie, praktycznie te autobusy jeżdzą puste, więc po co wywalać mnóstwo szmalu na tramwaj który i tak będzie jeździł pusty? Na początku ludzie się przejadą z ciekawości a co potem? Wiem że to i tak unijne pieniądze na to by poszły jak już coś, ale czy nie lepiej je wydać na rozsądną poprawę jakości komunikacji autobusowej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 12:22 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2005, 0:32
Posty: 867
Lokalizacja: wlaczam GPS
za wąskie ulice, żeby jeszcze położyć szyny pod tramwaj? za dużo dziur w ulicach?

wyp.....lmy jedną wielką dziurę i zbudujmy sobie metro :smt026


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 13:49 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2006, 8:52
Posty: 1887
otóż to szamo :) jestem za!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 14:40 
Offline
zinfoman
zinfoman
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2006, 15:29
Posty: 1762
Lokalizacja: Zgorzelec
przekorny pisze:
Zakorkowanie ulic przez tramwaj, o czym wspominał R. Baranowski, też nie wydaje mi być aż tak wielkim problemem. Szyny tramwajowe poprowadzone w ulicy nie wyłączyłyby przecież tego pasa drogi z ruchu. Tramwaj kursujący raz na godzinę nie stanowiłby problemu większego aniżeli np. większy samochód dostawczy, których wiele widujemy praktycznie cały czas na naszych ulicach.

W Goerlitz to są dopiero szerokie arterie :) Nawet biorąc poprawkę, że siatka drogowo-komunikacyjna wygląda u nich lepiej, to tam tramwajów też powinno nie być i nie powinny się sprawdzać.
Linia do dworca PKP (może w przyszłości też połączonego z PKS) lub aż do naszych "Bielan" jest dobrym rozwiązaniem. Taka trasa byłaby najbardziej opłacalna - łączyłaby ważne punkty - m.in. handlowe i komunikacyjne, prowadziłaby przez "centrum" Zgorzelca.
Nie wiem jak do naszego miasta miałyby się przytoczone przez krytycznego koszty. Z pewnością taka inwestycja nie jest rzeczą tanią. Popieram taki projekt jedynie w wypadku pozyskania większości środków (80-90 %) ze źródeł zewnętrznych. Wydaje mi się jednak, że strona niemiecka jest mocno zainteresowana tym projektem i będzie dążyć do jego realizacji. Tak więc o nasze obciążenia finansowe w tym zakresie się nie bójmy ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 18:56 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2006, 14:02
Posty: 675
Lokalizacja: Zgorzelec
jak szaleć to szaleć, może kolejka miejska na estakadach jak w Chicago, nie utrudni ruchu kołowego, a głośno będzie na całą Polskę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 19:31 
Offline
pismak
pismak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2006, 16:10
Posty: 550
Lokalizacja: Zgorzelec
Eee tam. Zbudujmy swoje Heathrow. Albo jakieś metro :smt082 :smt082


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 20:28 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 26 gru 2006, 10:24
Posty: 66
hmm ja proponuje jeszcze lotnisko międzynarodowe, bo przecież koszykarze jakoś muszą na te katastrofy sportowe latać. Poza tym styk 3 granic ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 gru 2008, 21:02 
Offline
rekrut
rekrut

Rejestracja: 08 sie 2008, 6:31
Posty: 40
Lokalizacja: z miasta
anfernee pisze:
hmm ja proponuje jeszcze lotnisko międzynarodowe, bo przecież koszykarze jakoś muszą na te katastrofy sportowe latać. Poza tym styk 3 granic ...


Ile razy miałeś ogromną przyjemność zdawać z nich relację, a ile razy przykry obowiązek?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Support forum phpbb by phpBB3 Assistant
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
NA FORUM OBOWIĄZUJE ZAKAZ UŻYWANIA FORM "PAN" oraz "PANI". Używamy tylko formy bezpośredniej.


Firma DGL - właściciel www.forum.zgorzelec.info nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników.
Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub ccywilną..