Cytuj:
18. Mai: Przedluzenie linii 3 od Godspody Miasta Pragi az na mois (1,9 km).
- wg tłumaczenia Normada
Cytuj:
9 grudnia uruchomiono kolejną linię III, która kursowała na trasie RauschwalderStr-Demianiplatz-Postplatz- Muehlweg-Stadthalle i wjeżdżała na późniejszą polską część miasta na ulice: Piłsudzkiego, Daszyńskiego i kawałeczek Warszawskiej, gdzie znajdowala się końcówka
- wg linka Vipera.
Z powyższego wynika taki rozwój linii po stronie wschodniej miasta:
9 grudnia 1897 roku uruchomiona została linia wiodąca do obecnego Zgorzelca, zakończona w miejscu, w którym znajdowała się restauracja Stadt Prag (o ile się orientuję, chodzi o budynek byłej "Arkadii", przy ul. Daszyńskiego, a nie przy Warszawskiej).
tu jest zdjęcie obecnego stanu tego miejsca (bud. 'Arkadii' po prawej)
http://www.zinfo.hostings.pl/bombas3/sp ... m/ark2.jpgNastępnie 18 maja 1900 roku linię tą przedłużono na Moys (obecnie: Ujazd). Linia prowadziła z Goerlitz, przez Most Liberecki (obecnie Most Miejski im. Jana Pawła II), i obecnymi ulicami: Piłsudskiego, Daszyńskiego, Warszawską i Łużycką. Linia kończyła się w miejscu, gdzie była następna restauracja
(Stadt Brno
: ) tj. tam, gdzie obecnie od Łużyckiej odchodzi obwodnica. Linia zakończyła swój żywot 7 maja 1945 roku, w dniu wysadzenia mostów na Nysie. Po tym dniu żaden tramwaj już po niej nie przejechał.
Dodam jeszcze, że nazwa Zgorzelec używana jest w materiale Pafnucego (link Vipera)
nie tylko w odniesieniu do okresu powojennego wschodniej części miasta, ale jako polskie tłumaczenie nazwy Goerlitz, co może być mylące, jeśli chodzi o okres przedwojenny (przed wojną Zgorzelca, jako takiego nie było).
Cytuj:
Moze zalatwcie wykrywacz metali? Szyny powinny byc nadal pod asfaltem (w kostce).
A o ile pamietam jak zmieniali nawierzchnie na luzyckiej (kilkanascie lat temu?) to szyny
byly az przy wyjezdzie ze zgorzelca - przynajmniej taki obrazek zapamietalem.
złomiarze nie śpią
:wink:
Cytuj:
A co do kartki to jestem niedowidzacy , dopiero teraz poznaje ten budynek.
o jaką kartkę chodzi
: